marți, 31 mai 2011

Istoria audi

Istoria Audi

  
 
Istoria Audi este strans legata de istoria celor 4 cercuri. Probabil este firma care are cea mai longeviva sigla din istorie. Este de asemenea firma care a facut pionierat in istoria automobilului. In 14 noiembrie 1899, August Horch (1868 - 1951) si-a infiintat compania A. Horch & Cie. in districtul Ehrenfeld. Aici si-a construit prima masina care a fost gata in 1901. Compania s-a mutat in Reichenbach in Saxony in martie 1902. In 10 martie 1904 a fost infiintata in Zwickau compania A. Horch & Cie. Motorwagen-Werke AG.
Prima masina Horch a fost lansata in 1901 avand un motor orizontal care putea dezvolta o putere de 4-5 Cp. Un mic piston aditional a fost proiectat pentru a absorbi vibratiile. Acest motor a fost primul care nu avea vibratii. Carterul motorului facut din aliaj usor a fost o alta inovatie, un pionierat in industria constructiei de automobile.
In 1906 s-a lansat "Sulmobil"-ului, un vehicul pe 3 roti, de 3.5 CP. Totusi, acest nou model nu a avut succesul asteptat, ca si rezultat, primul "Original Neckarsulm Motor Car" 1308 cc cu motor de 4 cilindri si 10 CP a intrat in productie in acelasi an. In 29 iunie 1932 cele 4 branduri Audi, DKW, Horch si Wanderer s-au unit pentru a crea Auto Union AG care-si avea sediul in Chemnitz. Noul grup de companii putea sa serveasca toate segmentele de piata, de la motociclete la masini de lux.
Dupa oprirea productiei de motociclete in 1958, noua uzina care a fost proiectata in Ingolstadt pentru productia de masini a fost deschisa abia in vara anului 1959. Aceasta uzina a fost una din cele mai moderne din Europa. In 1962 uzina Auto Union a fost cumparata de compania Daimler-Benz.
Volkswagenwerk AG cumpara majoritatea actiunilor de la Auto Union GmbH in decembrie 1964. Compania din Ingolstadt devine pe deplin subsidiar in 1966.



In septembrie 1967, NSU prezinta un model complet nou, de talie mijlocie, NSU Ro 80. Acest nou model cu 115 CP a creat mari senzatii in acele timpuri.

In 26 noiembrie 1968, Auto Union a invitat distribuitorii sai si presa pentru a prezenta noul Audi 100 recent proiectat pentru lansarea acestui model la teatru din Ingolstadt. Acest model a adus Audi pe o treapta mai sus in piata competitiva. Astfel, Audi 100 a ajuns rapid cel mai vandut model si a format bazele pentru noua serie de modele Audi ce aveau sa fie proiectate.
In vara anului 1972, directorul tehnic Dr. Ludwig Kraus a prezentat modelul Audi 80, ca si o continuare a modelului Audi 100. Aceasta masina cu motor cu 4 cilindri, a fost mai tarziu luata de Volkswagen Group, devenind masina cu cel mai mare volum de productie la VW. Audi 80 a fost un adevarat hit al acelor ani, mai mult de un milion de exemplare din acest model au fost produse si vandute in mai putin de 6 ani.
In martie 1980 la expozitia din Geneva la standul Audi a fost o adevarata senzatie, s-a prezentat primul quattro sport coupe. Audi quattro a fost prima masina cu tractiune pe petru roti. Acest concept a fost folosit inainte numai la camioane si masini off-road. Modelele bazate pe tractiune quattro au avut succes printre masinile sport si si-au facut in scurt timp loc printre modelele preferate la Audi.

In 1985, Audi NSU Auto Union AG a fost redenumit in Audi AG. In acelasi timp s-a mutat si sediul central de la Neckarsulm la Ingolstadt. Din acel moment toate masinile si compania au pastrat acest nume.

In toamna anului 1986, Audi AG prezinta a treia generatie de Audi 80, stiut intern ca B3. Dar acest model a cunoscut o schimbare si caroseria avea garantie de 10 ani impotriva ruginii, dispunand totodata de o excelenta forma aerodinamica.

In 1988, Audi AG se aventureaza in clasa premium pentru prima data lansand un model echipat cu motor V8. Acest motor avea o capaciatate de 3.6 litri si 184 kW(250 CP). De asemenea automobilul era echipat cu sistem de tractiune quattro si transmisie automata.
Dupa mai bine de 13 ani de cercetari, inginerii de la Audi au reusit sa dezvolte un motor diesel, care mai intai a fost folosit la vehicule comerciale. In toamna anului 1989, noul Audi 100 a fost prezentat la expozitia de la Frankfurt echipat cu un motor de 2.5 litri cu 5 cilindri TDI.

Audi a prezentat in toamna anului 1991 doua modele sport senzationale: Audi quattro Spyder la expozitia de la Frankfurt si Audi Avus quattro la expozitia din Tokyo. Aliajul din aluminiu folosit au fost o referinta pentru urmatoarele modele.

In martie 1994, Audi AG prezinta la Geneva, noul model pentru segmentul premium, Audi A8. Acesta este primul model cu caroserie completa din aluminiu.Din acel moment Audi A80 a fost cunoscut sub numele de A4, iar Audi 100 ca A6. Aceste modele au fost urmate in 1996 de Audi A3 un model reprezentativ pentru clasa compacta.
 
   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu